maandag 17 maart 2008

Dag 75

“Action springs not from thought, but from a readiness for responsibility.”
Dietrich Bonhoeffer (1906-1945), pastor, theologian, German Resistance fighter in World War II.
Responsibilitiy in all our lives is important. Our scrapbooking is a responsibility to preserve our memories for future generations. What responsibility in your life is most important?


Ik voel mezelf heel erg verantwoordelijk voor man en kinderen. Mijn man kan wel voor zichzelf zorgen, de kinderen ondertussen grotendeels ook wel, maar volgens mij blijft dat gevoel altijd. Gaat het wel goed met ze, doen ze goed hun best, enz.

Als ze ziek zijn, loop ik over van bezorgdheid. Gaat het niet goed op school, dan zal ik er alles aan doen om dat te veranderen.

Ook voor mijn ouders voel ik een verantwoordelijkheidsgevoel. Als ze vragen of ik met iets kom helpen, dan zal ik dat altijd proberen.

In veel dingen wat ik doe, hoe klein dan ook, voel ik me verantwoordelijk. Ik heb het vast al vaker gezegd..... ik doe veel dingen zelf, dan weet ik in ieder geval dat het (goed) gebeurd, terwijl ik het eigenlijk aan anderen kan overlaten.

Geen opmerkingen: