zondag 6 april 2008

Dag 86 - 26 maart 2008

“Any necessary work that pays an honest wage carries its own honor and dignity.”
W. Kelly Griffith
What is your job, your day to day job, your working life?


Het is zo langzamerhand wel bekend dat ik niet werk (tenminste geen betaald werk). Daar wordt door sommigen nog wel eens raar tegenaan gekeken. Maar het is voor ons een bewuste keuze geweest. Toen de kinderen geboren werden hebben wij ervoor gekozen dat ik thuis zou blijven om voor de kinderen te zorgen. We zagen het niet zitten ze naar een kinderdagverblijf te doen.
En ik moet zeggen: het is me uitstekend bevallen. Als ik nu, nu de jongste ook bijna de basisschool gaat verlaten, terugkijk, ben ik blij met die keuze.
Ik heb ontzettend veel (en nog steeds) gedaan op school. Zo heb ik een kijkje achter de schermen van school genomen en de laatste 5 jaar in de ouderraad is dat alleen maar meer geworden. Ze weten dat ze me voor (bijna) alles kunnen inschakelen.
Ik denk dat ik, doordat ik niet werk, een grote bijdrage heb kunnen leveren aan de lagere-schooltijd van mijn kinderen. Ze hebben er nooit over geklaagd (in de zin van: o jee, daar komt mijn moeder weer) maar vonden het bijna vanzelfsprekend dat hun moeder er was om een helpende hand te bieden.
De foto van vandaag toont mijn hand/pen die aan het notuleren is tijdens de vergadering van de ouderraad.
(Nog een paar keer en dan is ook dit voorbij.......)
Vandaag nog even langs de dokter geweest om de bloeduitslagen te horen van mijn cholesterol...... Gedaald! Heeft al dat lopen dat ik tegenwoordig doe, toch nut gehad.

Geen opmerkingen: